petak, 27. siječnja 2017.

Postupak mjerenja kompresije motora ( diesel i otto )

Mjerenje stupnja kompresije na diesel i otto (benziskim) motorima.
Povezana slika

Povezana slikaPovezana slika

Kompresija se mjeri na hladnom motoru.

Kod benzinskih (otto) motora izvade se sviječice i odspoji se visokonaponski kabel. Kod diesel motora izvade se dizne ( injektori) te se isključi napajanje od grijača.

Na prvi cilindar se stavi uređaj za mjerenje kompresije.
Pokrene se paljenje motora. Morate vrtjeti sve dok se kazaljka pomiće. Kazaljka će stati na određenom mjestu. Po skali na instrumentu očitate vrijednost. Tako sa svakim cilindrom.
Kod benziskih motora možete izmjeriti stupanj kompresije s univerzalnim priključkom, dok kod diesel motora morate imate odgovarajući priključak.

Svaki automobil ima specificiranu kompresiju.

Primjer:
AUDI A4 1,9 TDI 74 KW ima stupanj kompresije 1:19   (diesel motor)
dok taj isti automobil s motorom 1,6 75 Kw (benzinski motor) ima stupanj kompresije 1:10 

Najbitnije je da svi cilindri imaju otprilike isti stupanj kompresije. Teško da ćete dobiti podatke o stupnju kompresije prema specifikaciji proizvođača ( osim da je automobil novi i da imate savršen - profesionali tester kompresije.
Ukoliko na jednom cilindru stupanj kompresije BITNO odudara od ostalih, to je znak da se nešto desilo na tom cilindru.
Mogući kvarovi (najčešći) : 
- izgorio ventil (najčešće se dešava kod benzinskih automobila koji imaju ugrađen plin)
- istrošeni klipni prstenovi ili puknuće istih
- izgorila brtva glave motora,
- izgorio klip motora.
Ne upuštajte se sami u popravak ili rastavljanje motora (ukoliko nemate iskustva).

1 komentar: